2013. 04. 08.

A mai napot egy részteszttel kezdtük, amit szerintem nekem az eddigieknél jóval rosszabbra sikerült megírnom, lévén az utolsó teljes feladatot elrontottam (legalábbis ez az érzésem).

Miután befejeztük a résztesztet párokra osztottak bennünket, majd minden két pár kapott egy diákot, aki hiányzott a múlt héten és óra végéig korrepetálni kellett, mert az óra végén ők is megírták a tesztet. Én a Kanadából jött osztálytársunkat kaptam, aki matematikából is csak általános iskolai szinten van, így nem sok esélyt láttunk a sikeres korrepetálására, ja és nem beszél magyarul ez külön nehezítette a feladatot. Végül neki nem kellett megírnia a tesztet, ezzel mi (mármint a korrepetálók) megmenekültünk egy 0-ástól, merthogy amilyen jegyet ő (mármint a kanadai srác) kapott volna azt kaptuk volna mi is.

 

2013. 04. 09.

Ma a hétvégi olvasmány átbeszélésével kezdtünk, ahol az osztály új inaktivitási rekordot döntött. Csak az első kérdés megválaszolása tartott kb. 10 percig. (Ha valakit érdekelne a kérdés: Mi a különbség a külső és belső égésű motor közt? A válasz pedig: A belső égésű motornál, a hő közlés és a munkavégzés egy helyen történik, a külső égésűnél pedig nem.) Ez után további hosszú perceket töltöttünk a hatásfok fogalmának emlékezetünkbe idézésével. A csoportból összesen öt ember emlékezett rá.

Az órán megismertük továbbá egy házilag is elkészíthető (egyszerűsített) gőzgép felépítését is. Megtanultuk a fajhő fogalmát, továbbá az olvadáshő és forráshő jelentését is. Megtudtuk, hogy az olvadás- és forráspont hogyan változik a hőmérséklet és a nyomás összefüggésében.

Végül a tanár úr kifejtette, milyen nehéz is neki velünk, mivel a csoport 95%-a semmilyen hajlandóságot nem mutat a tanulásra.